יו"ר ועדת הכספים על נגיד בנק ישראל: "נגיד רע"

איתי גדסי No Comments on יו"ר ועדת הכספים על נגיד בנק ישראל: "נגיד רע"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בפתח דיון ועדת הכספים: "אתמול הגיעה תשובה על הערבות מדינה בעקבות הלחימה מגיל כהן סגן החשב הכללי, ממה שאני רואה במכתב אין התייחסות לנושא הריבית הגבוהה שביקשנו ולעמותות, אני מתכוון לפנות אליו שיענה לוועדה תשובות יותר מקיפות, זו לא התשובה שביקשנו".

"ח"כ פרקש הכהן העלתה בשבוע שעבר את נושא ריבית הבנקים, אמרתי שאזמין לכאן את נגיד בנק ישראל, כיוון שזה נושא שאנחנו דנים בו הרבה מאוד זמן ולא משתנה לטובה, המציאות שאדם מקבל מעט מאוד על הכסף שיש לו בבנק והוא צריך לשלם הון על המשכנתאות והאשראי. המזכירה שלו אמרה למזכירה שלי שביום שני בערב הוא ידבר איתי בטלפון והיה יום רביעי, אני מבין שהממשלה מתכוונת למנות אותו לקנדציה נוספת, הקדנציה שלו מאופיינת בזה שפוגעים בחלשים, שהריבית עולה כל הזמן, העול על הציבור נורא ואיום. הוא לא נגיד טוב, הוא נגיד רע, הממשלה מקבלת החלטה רעה. הבנקים מרוויחים הון תועפות ואין עיני צרה בהם, אבל מה זה הכסף הזה, מאיפה הכסף הזה של הבנקים? מהזוגות הצעירים שמרווחים הון על חשבון הזוגות הצעירים שלוקחים משכנתאות, ואעשה מה שצריך בעניין הזה".

ח"כ אורית פרקש הכהן: "המדינה מקצה 10 מיליארד ₪ ומקצה את זה להלוואות לעסקים, הם באים ובמקום לקבל את הריבית הזולה מזה שהכספים מוגנים בריבית מדינה, עושים הבנקים רווח של אחוז וחצי על הריבית. אני לא מאמינה בהטחה בנגיד, אם הדבר יהיה בידינו ושר האוצר יאפשר לנו, אפשר לעשות חקיקה שאת הקרן הזו יתפעלו הבנקים בלי להרוויח כסף, זה בידינו ואנחנו יכולים להתניע מחדש את החוק הזה".

בעקבות הדברים סיכמו בניהם חברי הוועדה כי ידרשו מבנק ישראל כי במסגרת מסלולי ההלוואות בערבות המדינה הבנקים לא יגבו ריבית נוספת, וכי במידה והנושא לא יעוגן, תקודם חקיקה בנידון.



0 תגובות